moos'made
adj.

made, prepared or pimped by Moos: a moosmade stamp

20 december 2014

Hoe 101 woonideeën mijn blog nieuw leven in blies!

Long time, no see... of beter gezegd... no blog!

Zoals jullie hebben kunnen lezen, heb ik in juli mijn stempel-webshop verkocht aan Wivine. Zo leuk dat het haar gelukt is de webshop, na de tijdelijke sluiting (heel succesvol!) voort te zetten. Met een nieuwe naam: Durftestempelen!

Hartstikke fijn dat mijn "kindje" geadopteerd is door zo'n fijne moeder :)

Nieuw eigenaar, nieuwe naam en ja, dat betekent dat de naam Moosmade weer van mij is. Er hangt geen shop meer aan, maar wel dit blog dus! Tsja, dit blog... wat zal ik daar mee gaan doen. Stoppen vind ik zonde. Veel te leuk om hier dingen te kunnen delen en vragen! En wat heb ik leuke mensen ontmoet door dit blog en andere social media.

Maar goed... ik weet nog niet zo goed hoe ik verder ga met m'n blog dus. Toch weer met een shop? Of een blog alleen maar voor de lol? Of toch ook deels commercieel? En waarover dan. Wat kan ik toevoegen aan het bloglandschap, waar al zoveel anderen zich bevinden... Iets over wonen, over/met vormgevers, toch iets met typografie, of gewoon over van alles... ik ben er nog niet uit.

Foto via Instagram van 101-hoofdredactrice Annet Niterink
Voor nu houd ik me even bij het onderwerp wonen. Of eigenlijk vooral bij het stoppen van 101 woonideeën. Man, wat vind ik het jammer dat het blad vandaag voor het laatst verschijnt. Natuurlijk... er zijn heel veel leuke blogs met interieurinspiratie, diy-tips en binnenkijk-specials, maar nee, niks is hetzelfde als 101 woonideeën!


Tegen beter weten in heb ik daarom met een actie op Twitter en Instagram (#101moetblijven) geprobeerd om het blad te behouden. Ik werd als dank daarvoor zelfs uitgenodigd op de afscheidsborrel in het 101-huis op de Woonbeurs. Heel bijzonder om daarbij te mogen zijn. Maar nee, de actie die ik startte, had geen succes dus.

De zelfmakers blijven gelukkig wél gewoon bestaan. In januari verhuizen ze naar de site van VTwonen. En weten jullie dat Monique van der Vlist, artdirector van 101 een heel leuk nieuw blog gestart is? Haar HappyMakerBlog is wat mij betreft écht een aanvulling op de reeds bestaande blogs. Het is "a platform connecting creativity, illustrations & handmade goodies". Op die manier wordt het gat dat 101 achterlaat dus toch een klein beetje opgevuld. Fijn!

Maar goed... de allerlaatste 101 dus. Heel bijzonder.
Natuurlijk omdat het de laatste is, maar ook omdat ik erin bedankt word. Volledig de omgekeerde wereld natuurlijk, maar wow, wat een eer!
Thanks 101!

Als dát geen goede reden is om mijn blog nieuwe leven in te blazen...

Wordt vervolgd!

2 opmerkingen:

  1. Wat stoer dat je geprobeerd hebt 101 woonideeën te behouden via je actie! Leuk om te lezen dat je weer gaat bloggen. Ben benieuwd!
    Fijne Feestdagen gewenst.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor jouw reactie, leuk! Enne... ik ben ook benieuwd waar ik over ga bloggen ;)

      Verwijderen