moos'made
adj.

made, prepared or pimped by Moos: a moosmade stamp

3 mei 2010

tips gevraagd!

Sinds enige tijd weten we dat we een zoon krijgen. Dat vinden we natuurlijk hartstikke leuk, maar ik merk wel dat ik het wat lastiger vind om leuke kleren te vinden. (Meisjeskleren zijn zoveel vrolijker... en rokjes zijn zo makkelijk om te maken. Maar ach... dat heeft nu ook nog weinig haast gelukkig ;-)

Maar dat is niet alles... de kinderkamer... wat moeten we daar nou mee... We willen eigenlijk geen typische (stereotype) jongenskamer met auto's en dino's, maar een beetje een stoere kamer, daar houden we wel van.

De basis is wit, maar 1 muur willen we verven, behangen of anderszins versieren...
Inmiddels hebben we bedacht dat het thema "natuur" wel een goed uitgangspunt is, maar welke kleuren zullen we dan gebruiken?

Dus kom maar op met al die tips voor leuke behangetjes, mooie kleurencombi's en/of aparte muurstickers! (we zijn niet radeloos hoor, maar tips van creatievelingen zijn altijd welkom!)

15 opmerkingen:

  1. O leuk een jongen, gefeliciteerd!
    Wij hebben in de kamer van de oudste één lichtblauwe muur met een boom erop met blaadjes van allemaal verschillende behangetjes.
    En op de kamer van de jongste een knapgroene muur.
    En verder voor allebei naruurlijk stoere knuffels, schilderijen en meer zelfgemaakt spul :-)
    Kijk maar op mijn blog bij de categorie babykamer!
    Succes en veel plezier, leuk hoor een babykamer inrichten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kan een boom uitzagen uit een plaat en deze eerst met magneetverf schilderen en dan in een kleurtje. Dan kunnen er later tekeningen op komen. En de rest van de muur kan je versieren met nestkastjes in stof en vogeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey, wij hebben bij het neefje 2 grote appelbomen op de muur geschilderd en dan in rijtjes over de muren mieren die achter elkaar liepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind groen altijd een goede kleur voor een jongen :).
    En dat past ook goed bij de natuur en zo.
    Misschien kan je iets op de muur schilderen van boom of zo? Of een dergelijk behangpapier zoeken?

    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja. Ik dacht ook aan lichtgroen wat de kleur betreft.
    Maar een paddestoel op de kamer kan bij jongens én meisjes.
    En piraatjes zullen het jarenlang goed doen.

    Enne: tof een zoon. Die kunnen stoer zijn of soft. Hangt heel erg van het jongentje af. (ik heb vier zonen :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn jongenskamer had een witte muur met een grote rode pijl erop. Rode vloerbedekking (maar die prikte als ik eroverheen kroop :() en rode gordijnen. Op de witte bouwkasten stonden ook rode strepen.

    Nu vind ik mijn babykamer best vet. Jammer alleen dat ik dus een meisje was, en de kamer eigenlijk voor mijn stoere grote broer was.. ;) Maar ik vind het wel een vet idee voor een jongenskamer!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. onze jongste (en 1e zoon) heeft een muur met heel dik stucwerk, waar we in de natte stuc pootafdrukken van dieren hebben gedrukt (houten malletje), Het ziet er nu uit als sporen in de sneeuw. met de groene platen op de andere muur, een kast met krijtdeur en groene vensterbanken is dit een heel mooie basis.
    Op de andere muur hangen wat stoere dierenschilderijen uit mijn webwinkel (uiteraard) en ergens in een hoek hangt een verdwaalde knuffelslang, die laatste dingen wisselen we wel eens.
    enne.... gefelicitieerd met de zwangerschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Allereerst gefeliciteerd!!
    En ten tweede, wat de kamer betreft denk ik (net als MiekK's) dat stoer groen erg mooi is voor een jongenskamer. Er zijn zoveel tinten in groen, echt mooi om vanalles met elkaar te combineren (check mijn profielfoto).
    Succces, ben heel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, wat een reacties en tips, leuk, dank jullie wel!

    Ben druk bezig met een "moodboard"... ik houd jullie op de hoogte!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooh, seg, de mama van Mona en Emma heeft net hetzelfde idee als ik.
    Trouwens, leuk dat het een jongen wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoihoi,
    Toevallig kom ik langs je site en zie je oproepje. Ik ben moeder van twee jongens (4jaar en 1jaar) en voor de jongste hebben wij een koeie-kamer gemaakt. 1 wand heeft grote zwarte vlekken. Erg stoer! En dan wat koeie knuffels en groene spullentje.
    Succes met het bedenken en oja...gefeliciteerd!
    Groeten Ellis vH

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Poeh. Moeilijk, natuurthema, stoer.. paddestoelen zijn leuk maar niet stoer.
    Vogels, onderzeeërs, leeuwen, krokodillen. Hmm, ik zit niet genoeg in de jongetjes denk ik!

    Ben erg benieuwd naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk een jongen! Wat het ook altijd goed doet: dieren (oerwoud: olifanten, giraffen). Deze site heeft mooie sjablonen: http://www.spraypaintstencils.com/animalstencils/page2.html

    Enne: ik gaf je een award: http://effiemaakt.blogspot.com/2010/05/mijn-eerste-echte-award.html

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een simpele (geschilderde) boom klinkt wel tof! Een beige achtergrond, een donkerbruine stam, en groene bladen in 2 of meerdere tinten. Of de achtergrond in bordverf! Dat is ook leuk, kun je nog dingen op tekenen in krijt ook!

    BeantwoordenVerwijderen